In martie anul trecut am fost timp de o saptamana in Cairo la golf, impreuna cu parintii mei. Am stat la unchiul meu, care lucra acolo, si locuia intr-o casa in cadrul complexului de golf. Aventurile au inceput de la aeroport, cand am constat traficul nebun din oras. Pur si simplu nu se respecta reguli de circulatie (atatea cate exista) Eu personal pot sa numar pe degete semnele de circulatie vazute cat am stat acolo. Sunt totusi cateva reguli "nescrise", dar cu o logica salbatica. De exemplu, toti cei cu masini scumpe sunt lasati sa treaca. De ce? Pentru ca firmele de asigurari auto platesc doar 60% din cost in cazul unui accident, restul fiind achitat de sofer. Alt lucru care m-a ingrozit a fost faptul ca majoritatea soferilor nu aprind farurile noaptea, din motive de economie. Fara gluma, ei nu vor sa "consume" farurile. Totul a culminat cu un sofer care, noaptea, pe o sosea neluminata, o data la 500 de metri dadea cate un flash (aprindea pentru 1 secunda farurile), ca sa vada urmatoarea portiune de sosea. O ultima mentiune legata de traficul egiptean: conducand spre un restaurant intr-o seara, am observat ca pe celalalt sens, in dreptul unei cladiri, 2 din cele 3 benzi ale soselei erau ocupate de un tarc cu capre. Nu mai e nici o surpriza faptul ca a traversa o strada acolo este o actiune asumata pe cont propriu, in care iti risti viata (ca la ruleta ruseasca).
Alt lucru pe care nu ai cum sa nu-l observi in Cairo este ca o mare parte din case nu sunt terminate, dar totusi sunt locuite. Da, ma refer la case fara acoperis, fara geamuri, sau fara tencuiala, in care oamenii locuiesc multumiti. Cand am intrebat cum de e posibil asa ceva, mi s-a raspuns ca motivul nu este ca n-ar avea bani sa termine constructia. Motivul este ca in Cairo, legislatia spune ca trebuie sa platesti taxele abia cand este finisata constructia. Prin urmare, ei nici macar nu au de gand sa termine casa.
Ca o concluzie, pot doar sa spun ca cele doua saptamani in Cairo au ridicat mult Bucurestiul in ochii mei.