Management intercultural
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.


Forumul cursului de Management intercultural
 
AcasaUltimele imaginiCăutareÎnregistrareConectare

 

 Prezentarea cursului

In jos 
AutorMesaj
Admin
Admin



Mesaje : 32
Data de înscriere : 07/02/2009

Prezentarea cursului Empty
MesajSubiect: Prezentarea cursului   Prezentarea cursului Icon_minitimeVin Feb 13, 2009 7:05 pm

Dear All,

Iata prezentarea cursului de Management intercultural:

1. Descriere

Cursul de Management intercultural dezbate relevanţa diferenţelor culturale în comportamentul indivizilor, grupurilor, organizaţiilor. Culturii i se aplică, în genere, spusa Sfântului Augustin despre timp: „dacă nu mă întrebi, ştiu ce e, dar dacă mă întrebi, nu mai ştiu.” La întrebarea, deci, „ce e cultura?” nu ne angajăm să dăm, într-un semestru, un răspuns (ca fapt divers, în 1952, la o numărătoare a lui Kluckhohn, au ieşit 164 de definiţii! De atunci şi până astăzi au ajuns, probabil, cu neputinţă de numărat...). Doar să formulăm o definiţie convenabilă, pornind de la câteva păreri celebre, şi să urmărim felul în care ea produce efecte în managementul internaţional, devenind mai avizaţi, ca oameni de marketing, în privinţa lucrurilor care se fac şi a celor care nu se fac când suntem world alone sau, cum s-ar zice, „înăuntrul trebilor de-afară.” Vom discuta, aşadar, despre valori şi prejudecăţi, despre şabloane şi creativitate, despre funcţiile managementului într-un mediu expandat, în care nu mai există aici şi acolo, deşi fiecare din noi le percepem, încă. De ce? Cum? Probleme cărora vă provoc să le găsim rezolvarea...

2. Obiective

a. înţelegerea determinărilor culturale care acţionează asupra propriei persoane, şi dezvoltarea inteligenţei culturale (CQ);
b. înţelegerea raporturilor dintre localizarea culturală şi cultura organizaţională;
c. reconsiderarea rolului managerului şi a funcţiilor managementului în contexte interculturale;
d. aplicarea cunoştinţelor despre cultură în activitatea de marketing, în sensul evidenţierii factorilor culturali în designul de produs, în stabilirea preţului şi în promovare.

3. Planificarea activităţilor

Cursul 1. Curs introductiv
Cursul 2. Societate/ societăţi
Cursul 3. Comunicare şi cultură
Cursul 4. Leadership-ul în culturi diferite
Cursul 5. Motivare şi cultură
Cursul 6. Etica în afaceri în diferite culturi
Cursul 7. Formularea strategiilor în contexte interculturale
Cursul 8. Managementul proiectelor interculturale
Cursul 9. Marketing intercultural
Cursul 10. Dimensiuni interculturale în reclame

În cursul semestrului vom avea doi vorbitori invitaţi, şi vom face, conform unei planificări pe care o vom stabili împreună, o vizită la o companie multinaţională.

4. Sistem de notare

Vă propun un sistem à la carte de obţinere a celor 9 puncte (plus un punct din oficiu). Fiecare dintre dumneavoastră îşi poate alege, din lista următoare, acele cerinţe pe care doreşte să le îndeplinească pentru a obţine nota finală.

a. Cursul are un forum, https://mgmintercultural.forumgratuit.ro, prin intermediul căruia se va desfăşura comunicarea dintre noi. Pe acest forum sunteţi invitaţi să postaţi, pe tot parcursul semestrului, scurte relatări comentate ale unor experienţe interculturale pe care le-aţi avut. Fiecare astfel de relatare va fi notată cu maxim 2 puncte.
b. În primul seminar vă voi pune la dispoziţie un chestionar şi un ghid de interviu. Chestionarul poate fi aplicat angajaţilor unei companii multinaţionale, fiecare chestionar completat fiind notat cu maxim 1 punct. Interviul cu un manager care se confruntă cu probleme de interculturalitate va fi notat cu maxim 3 puncte.
c. Puteţi prezenta, la unul dintre seminarii, pe baza unei înscrieri prealabile, cultura organizaţională a unei companii alese de dumneavoastră. Această prezentare va fi notată cu maxim 2 puncte.
d. Puteţi prezenta, sub forma unei lucrări de două pagini, la un rând, un ritual social caracteristic culturii dumneavoastră. Această lucrare va fi notată cu maxim 2 puncte.
e. Puteţi prezenta, la unul dintre seminarii, pe baza unei înscrieri prealabile, reflectarea în media dintr-o altă ţară a unei situaţii care include elemente de specific cultural. Această prezentare va fi notată cu maxim 3 puncte.
f. Puteţi redacta o recenzie (stilul de redactare vă va fi prezentat la primul seminar) la unul din articolele apărute în ultimii cinci ani în The International Journal of Cross-Cultural Management, Cross-Cultural Management: An International Journal and Critical Perspectives on International Business, Cross Cultural Research. Fiecare recenzie va fi notată cu maxim 2 puncte.
g. Puteţi elabora, în echipe de până la 5 colegi, un ghid (50 de pagini), Cum să vinzi în România. Ce trebuie să ştie un profesionist de marketing despre cultură în afaceri (titlul poate suporta modificări...). Câteva îndrumări vă vor fi prezentate în primul seminar. Această activitate va fi notată cu maxim 9 puncte.

Fiecare din aceste materiale elaborate pot fi postate pe forum oricând în timpul semestrului, cu excepţia prezentărilor, care trebuie să respecte planificarea convenită.

Bibliografie

Prezentările, studiile de caz etc. vor fi postate pe forum. Pentru cei interesaţi, iată câteva sugestii de further reading:

Adler, N. J. (2002), International Dimensions of Organizational Behavior, Cincinnati, South-Western
Gannon, M.J., Newman, K., editori (2001) The Blackwell Handbook of Cross-Cultural Management, Willey-Blackwell
Usunier, J.-C. (2005) Marketing Across Cultures, ediţia a IV-a, Prentice Hall
Zaiţ, D. (2002) Management intercultural. Valorizarea diferenţelor culturale, Editura Economică

Succes, şi vă mulţumesc că aţi ales cursul de Management intercultural!
Sus In jos
https://mgmintercultural.forumgratuit.ro
 
Prezentarea cursului
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Management intercultural :: Prima categorie :: Primul forum-
Mergi direct la: